Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Chef Of Persia

دوستان  عزیزم

بیشترتون نمیتونید عکس های این وبلاگ رو ببینید چون من از طریق وبلاگ اصلیم که بلاگر هست عکس هارو آپلود میکنم واسه همینه شاید فیلتره . باور کنید وقت ندارم که باز این همه عکس رو آپلود کنم تو یه سروری که تو ایران فیلتر نیست. اما اگه با فیلترشکن وصل شد میتونید همه عکس هارو ببینید.

من تنها دلیلی که اینجا پست ها رو میزارم در بلاگفا واسه کسانی هست که از فیلترشکن استفاده نمیکنند و اگه پاسخی به کامنت هاشون داده نمیشه گاهی بخاطر اینه که عمده سوالات جواب داده میشه تو صفحه فیس بوک من و یا در وبلاگ اصلی من در بلاگر  و واقعا من شرمنده هستم که وقت زیادی واسه پاسخگویی تو این وبلاگ رو ندارم.

اینم آدرس وبلاگ اصلی من.

http://chefjuliet.blogspot.de/


در صفحه فیسبوک من همیشه با من باشد .



شاد باشید.

نوشته شده در Tue 8 Oct 2013ساعت 5:22 توسط | |




اصلا غصه نخورید اگه تو یه رسپی زده بود باتر میلک!!! چون خودتون به راحتی میتونید درستش کنید . خوب چرا آخه باتر میلک ؟؟اصلا به چه کار میاد؟؟؟؟


باتر میلک برای این که کیک رطوبتش رو حفظ کنه و کیک مزه خوبی بده استفاده میشه چون یه حالت اسیدی طبیعی داره توش که حتی واسه هضم غذا هم مفیده و نتیجه عالی تو بافت و طعم کیک میزاره . تو خیلی از کیک های رژیمی مقدار روغن رو نصف میکنند و بجاش از باتر میلک استفاده میکنند.



مواد لازم :


۱ پیمانه شیر

۱ قاشق غذا خوری آبلیمو یا سرکه سفید





در صورتی که باتر میلک ندارید میتونید به یک پیمانه شیر١ قاشق چای خوری آبلیمو یا ١ قاشق غذا خوری لیمو تازه و یا ١ قاشق غذا خوری سرکه سفید اضافه کنید و بزارید واسه ٥ دقیقه تا بمونه. بعد از ٥ دقیقه شرمن بره بره میشه و این میشه باترمیلک خانگی.

نوشته شده در Thu 13 Feb 2014ساعت 6:36 توسط | |




 توخونه گرمم نشستم و این پست رو دارم برای شما مینویسم همزمان این کیک هویج هم کنارمه و دارم با چای داغ میل میکنم.  این کیک رو معمولا اواخر هفته میپزم و از روز کاری یه تیکشو میبرم افیسام و با چای داغ  میخورم و این کیک واقعا به من تا پایان کارم کلی انرژی میده.


از اونجایی که من کیک هایی که با میوه درست بشه رو بیشتر ترجیح میدم چون به نظرم سالم ترهستند واسه همین بعد کیک سیب کیک هویج از کیک های مورد علاقه منه.  یه مدتی بودم دنبال یه رسپی بودم واسه کیک هویج که هم رژیمی باشه و هم از خوشمزگی و نرم و حالت مرطوب بودنش کم نشده باشه. یکی از اصول مهم کیک هویج اینه که نرم باشه و مرطوب .

 در نهایت بعدامتحان چند تا رسپی این شد همون کیک هویجی که میخوام خوشمزه, لطیف, رژیمی ......


واسه درست کردن این کیک ما مقدار روغن رو نصف میکنیم و بجاش از باتر میلک استفاده میکنیم که هم طعم خیلی خوبی به کیک میده هم این که موجب ترد شدن کیک هویج میشه. من طرز درست کردن باتر میلک رو هم تو این پست توضیح میدم که خیلی هم آسونه .


شما میتونید  مقدار شکر رو کم کنید اما بجاش یا از آناناس استفاده کنید یا هم از پودر شکر های رژیمی اما یادتون باشه نصف نصف یعنی نمیتونید شکر رو کلا حذف کنید چون شکر یکی از دلیل مهم پف دادن به کیک هستش.


مواد لازم :


تخم مرغ ٣ عدد 

١/٢ پیمانه باتر میلک Butter Milk( رسپی خونگیش تو ادامه متن هست )

١/٢ پیمانه روغن مایع 

١ پیمانه شکر( یا نصف پیمانه شکر باضافه ٣ قاشق غذاخوری شکر رژیمی,  یا هم نصف پیمانه شکر باضافه ١ پیمانه آناناس خورد شده )

وانیل ١ قاشق چای خوری 

نمک ١/٤ قاشق چای خوری 

دارچین ٢ قاشق چای خوری 

آرد معمولی ٢ پیمانه 

بکینگ سودا  یا جوش شیرین ٢ قاشق چای خوری 

٢ پیمانه هویج رنده شده 

پودر نارگیل نصف پیمانه دلبخواهی 

نصف پیمانه گردو 

نصف پیمانه کشمش دلبخواهی 



من بیکربنات سودا یا همون جوش شیرین ایرانی  رو تو آلمان به نام ناترون Natron پیدا کردم و دو تا از این بسته رو ( که تو هر بسته به مقدار١ قاشق چای خوری بیکربنات سودا هست) استفاده کردم تو این رسپی.












من تو این رسپی از این شکر رژیمی استفاده کردم که مقدارشو دادم تو مواد لازم. من این شکر رژیمی رو از کافلند خریدم و تو خیلی از فرشگاههای دیگه هم  پیدا میشه و اگه اشتباه نکنم قیمتش زیر ٣ یورو بود.




دستور تهیه باتر میلک خانگی :


اصلا غصه نخورید اگه تو یه رسپی زده بود باتر میلک!!! چون خودتون بهراحتی میتونید درستش کنید . خوب چرا آخه باتر میلک ؟؟اصلا به چه کار میاد؟؟؟؟


باتر میلک برای این که کیک رطوبتش رو حفظ کنه و کیک مزه خوبی بده استفاده میشه چون یه حالت اسیدی طبیعی داره توش که حتی واسه هضم غذا هم مفیده و نتیجه عالی تو بافت و طعم کیک میزاره .



در صورتی که باتر میلک ندارید میتونید به یک پیمانه شیر١ قاشق چای خوری آبلیمو یا ١ قاشق غذا خوری لیمو تازه و یا ١ قاشق غذا خوری سرکه سفید اضافه کنید و بزارید واسه ٥ دقیقه تا بمونه. بعد از ٥ دقیقه شرمن بره بره میشه و این میشه باترمیلک خانگی.


خوب بریم واسه درست کردن کیک هویج .



























مثل همیشه فرعزیزمون رو میزاریم رو ٣٥٠ درجه فارنهایت یا ١٧٥ درجه سانتیگراد . معمولا بیشتر کیکها تو این دما پخته میشه. من از قالب مستطیلی بزرگ استفاده کردم اما شما میتونید تو قالب ٨ در ١٢ اینچ بپزید.


توی یه ظرف آرد , بکینگ سودا, نمک , و دارچین رو با هم قاطی میکنیم و یه بارالک میکنیم تا کاملا همه این مواد با هم یه دست بشند.




خوب تو یه ظرف دیگه یا ظرف غذا ساز تخم مرغ , باتر میلک , وانیل , روغن, شکر ( اگه از شکر رژیمی استفاده میکنید اون رو هم باید اضافه کنید تو این مرحله اما اگه از آناناس استفاده میکنید الان نریزید تو این مرحله آناناس رو ) با هم به مدت ٣ دقیقه خوب هم میزنیم.


بعد این مدت آرد رو کم کم اضافه میکنیم و به آرومی هم میزنیم . یادتون باشه تو این مرحله نباید زیاد هم بزنید چون بیکربنات سودا وارد این مرحله شده و خیلی باید با احترام و ناز باهاشون رفتار بشه.





























خوب وقتی آرد رو مخلوط کردیم الان نوبت هویج های خوشرنگ رنده شده ست باضافه نارگیل که اضافه کنیم و یه هم کوچولو بزنیم. بهتره از این مرحله به بعد از قاشق استفاده کنید یا ویسک دستی.




























کشمش, گردو, و اگه از آناناس استفاده کردید برای جاگزینی شکر باید الان اضافه کنیم به مخلوط مایع بالامون. من چون از شکر رژیمی استفاده کردم واسه همین دیگه از آناناس استفاده نکردم.


من تو این مرحله یه مقدار دیگه هم پودر نارگیل اضافه کردم اما شما نیازی نیست که بیشتر اضافه کنید.




























من معمولا واسه این که خیال خودمو راحت کنم از کاغذ روغنی استفاده میکنم و دیگه نیاز نیست که قالبم رو کره بمالم و آرد پاشی کنم . 


خوب همونطوری که میبینید من از قالب پهن مستطیلی استفاده کردم که این موجب میشه کیکم تو زمان زودتری بپزه. شما میتونید تو قالب گرد متوسط بپزید یا هر نوع قالب دیگه ای که دارید.


کیک من تو مدت ٤٠ دقیقه پخت , شما اگه از قالب با عمق بیشتری استفاده میکنید کیکتون ممکنه تومدت زمان ١ ساعت بپزه. واسه همین از دقیقه ٤٠ به بعد چک کنید ببینید کیکتون پخته یا نه.




خوب کیک هویج ما  آمادست.میزاریم ٢٠ دقیقه تا خنک بشه و بعد از قالب دارش میاریم.


یه کیک مقوی , رژیمی و سالم .


نوش جانتون.






نوشته شده در Thu 13 Feb 2014ساعت 6:35 توسط | |



من مشتری وفادار کارامل هستم یادمه ایران که بودم کرم کارامل دنت بود عشقه من .کارامل رو میشه تنهایی خورد مثل خودم اونم با انگشت به به ، یا هم تو انواع دسر و کیک ریخت و لذتش رو برد.


مواد لازم برای کارامل 



کره۶  قاشق غذا خوری 


شکر ۱ پیمانه 


خامه  ۱/۲ پیمانه


نمک ۱/۲ قاشق چای خوری


وانیل ۱ قاشق چای خوری 



خوب میریم سراغ کاراملمون 


شکر رو یه  مقدار تفت میدیم  با شعله ملایم برای۶  تا ۸ دقیقه  تا تغییررنگ بده،  فقط حواستون باشه که شکر نسوزه .


 کره و خامه ای که قبلا گرمش کردیم  رو اضافه میکنیم و هم میزنیم برای ۲ تا ۳ دقیقه یا تا زمانی که حس کردید کاراملتون غلیظ شده.


نمک و وانیل رو هم اضافه میکنیم.







 وقتی خامه با شکر کاملا حل شد خاموش میکنیم و میزاریم سرد بشه اگه بخواهید حسابی غلیظ بشه بزارید تو یخچال .


میتونید کارامل رو تو قوطی شیشه ای بریزید و تو یخچال نگهداری کنید واسه ۳ تا ۴ هفته.


متاسفانه از نتیجه کارم عکس ندارم و واسه همین گشتم تو اینترنت تا عکسی رو پیدا کنم که دقیقا شکل کارامل این رسپی باشه.


نوش جان همیه ایرانیهای خوش سلیقه 

نوشته شده در Thu 13 Feb 2014ساعت 6:34 توسط | |








من اسم این کیک رو گذاشتم کیک باقلوای مستضعفی و باید بگم که اگه قرار باشه هر روز از این کیک بخورم سیر نخواهم شد.  کیکی که کاملا طعم باقلوا رو میده اما پر نشده از پسته, بادم, گردو و فقط  مقدار خیلی کمی برای پاشیدن روی کیک نیاز دارید و جالبه که یک کیک آسون و بسیار خوشمزه ست  .این کیک به دلیل مواد داخلش از نظر طعم شباهت خیلی زیادی به طعم باقلوا داره, طعمش  فوق العاده ست و بسیار لطیف و نرم. این کیک  منو یاد ایران میندازه,  طعم گلاب و هل عالیه تو این کیک انگار با هم دیگه زوج شدند و دست به دست هم دادند که یه کیک خوشمزه رو بسازند. این کیک باید یه حالت پوکی داشته باشه تا به خودش شیره شربت رو بگیره .


مواد لازم :


آرد ۱  پیمانه و نصفی 

شکر نصف پیمانه

تخم مرغ ۳ عدد

بیکینگ پودر ۱  قاشق چایخوری

کره اب شده ۱۵۰گرم(یا ۱۰۰ گرم روغن مایع )

گلاب یک چهارم پیمانه

هل ساییده شده ۱ قاشق چایخوری

پودر بادام یا نارگیل ۴ قاشق غذا خوری در صورت دلخواه 

پودر گردویا پسته و بادام برای تزیین به مقدار کافی 


مواد لازم برای شربت:


گلاب یک چهارم پیمانه

شکر ۱  پیمانه

اب یک سوم پیمانه

عسل ۱ قاشق سوپخوری به دلخواه 

زعفران به مقدار کافی 


اول از همه فرمون رو طبق معمول روشن میکنیم رو درجه حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد .


قالبمون رو گریس کاری میکنیم با کره و کمی آرد میپاشیم توش، میزاریم کنار.


شکر و تخم مرغ را با همزن برقی خوب میزنیم تا کرم رنگ بشه و سپس کره آب شده یا روغن مایع رو بهش اضافه میکنیم .

کمی هم میزنیم و گلاب و هل را اضافه میکنیم.


 بیکینگ پودر را با ارد مخلوط  میکنیم با الک تا پوک بشه و به مواد اضافه میکنیم.   تو این مرحله کم هم میزنیم فقط در حد یه دست شدن مواد. اگه دلتون میخواهد که چند قاشق پودر بادام یا پودر نارگیل هم اضافه کنید میتونید در آخر به این مایع کیک اضافه کنید.


مواد را در تو قالب 20 در 30 و یا قالبی که بزرگه و ترجیحا مستطیل شکل که  قبلا چرب کرده ید بریزید و بزارید تو فر بمدت ۴۰ تا ۵۰  دقیقه تا رویه کیک طلایی بشه و بپزه .


وقتی کیک پخت از تو فر درش بیارید و بزارید تا سرد بشه.


شربت:


شکر و اب را روی حرارت قرار میدیم وقتی شکر حل شد عسل را اضافه میکنیم و بعد گلاب را وقتی مواد یکی دو جوش زد شربت اماده است. و در نهایت مقداری زعفرون به این شربت اضافه میکنیم.


کیک رو کمی با چنگال میزنیم یعنی چنگال رو تو کیک فرو میکنیم چند جا تا حفره باز بشه واسه این که شربت کاملا بره تو خورد این کیک. بعد شربت داغ را روی کیک خنک شده بریزید. بزارید یه ساعت یا هم بیشتر تا شربت کاملا بره به خورد کیک و خنک بشه.  میتونید کیک رو اگه تو قالب مستطیلی پختید به صورت لوزی با کارد برش بزنید. این کیک با چای عالی میشه .من این کیک رو دوست داشتم با یه یا ٢ قاشق خامه فرم گرفته شده سرو کنم شما میتونید از خامه فرم گرفته شده استفده کنید یا هم بستنی وانیلی. 


یه قالب کیک گرفتم واسه رونیکا اندازه کف دست اینقدر کوچولو و دلربا که وقتی کیک توش میپزی حسابی ذوق زدت میکنه ، و این شد نتیجه کار آشپز کوچولوی من تو قالب فسقلیش، نمیدونید چه لذتی داره آشپزی کنار یه دخترک مهربون ، کنجکاو و شیطون، در ضمن این کیک باقلوا رونیکا هم تو قالب کوچولوش بی نهایت خوشمزه بود.




پینوشت: 


توصیه میکنم حتما حتما این کیک رو درست کنید شاید این کیک هم برای شما یکی از بهترین کیک های بشه که تاحالا خوردید همونطوری که واسه من تو لیست ٥ تا کیک برتر قرار گرفته.

نوشته شده در Thu 13 Feb 2014ساعت 6:34 توسط | |


روش سرخ کردن من برای بادمجون همیشه به این صورته که بادمجون رو پوست میگیرم و برش میزنم و میچینم تو ماهیتابه و روش کمی نمک میپاشم و در حدود نصف استکان آب میریزم ( در صورتی که بادمجون هاتون رو نازک برش دادید مقدار آب کمتری بریزید) و درشو میبندم تابا شعله متوسط بپزه ، وقتی آب به خورد بادمجون رفت و بادمجون نرم شد اندازه ۲ قاشق روغن اضافه میکنم و میزارم تا سرخ بشه . با این روش،  من همیشه خوشمزه ترین بادمجون هارو دارم با کمترین مقدار روغن .


پینوشت :


بادمجون سرخ کرده لای نون لواش یکی از خوشمزه ترین غذاهای مورد علاقه منه اونم  کنار اجاق گاز داغ داغ .

نوشته شده در Thu 13 Feb 2014ساعت 6:33 توسط | |



چه لذتی داره وقتی لباسهای عزیزانت رو مرتب میکنی و میتونی موقع تا کردن با دقت زیبایی غرق بشی تو تاروپودش و شاد  بشی از اینکه عزیز دلت داره روز به روز بزرگتر ميشه و سالم کنارته. اگه یه روزی لباسش اندازه کف دستت بود اما الان واست به وسعت همه قلبته. چین و چروک لباسشو با گرمای دستات صاف میکنی بوسش میکنی بوش میکنی و این واست یعنی طپش زندگیت که قطعا لذت بخش ترین لحظات عمرت میتونه باشه.


لحظه لحظه زندگيتون رو با عشق زندگی کنید.

نوشته شده در Thu 13 Feb 2014ساعت 6:32 توسط | |



به جرات میتونم بگم تنوعی که تو قنادیهای ایران هست رو هیچ جای دیگه ندیدم.این شیرینیهای زیبا و خوشمزه اونم تو جعبه های مقوایی قنادیهای ایران واسه همه ما  آشناست. این عکسیه که ۳ سال پیش وقتی امدم ایران و رفتم اردبیل گرفتم.


زنده باشند و پایدار همه قنادهای ایرانی با کارهای بی نظیرشون .

نوشته شده در Thu 13 Feb 2014ساعت 6:31 توسط | |






من معمولا شاید کمتر از ۱ ساعت زودتر از همسرم میرسم خونه و تو این زمان که همسرم برسه خونه با همه خستگی که دارم اما به عشق عزیزانم و خودم سعی میکنم غذای خوشمزه ای رو آماده کنم و هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که وقتی همسرم در خونه رو باز میکنه و در حالیکه منو رونیکا رو تو آغوشش میگیره بگه به بوی زندگی میاد و واقعا بوی زندگیه که سر مست و شاد میکنه ما رو در پایان یه روز کاری، وقتی که کنار هم هستیم و داریم یه غذای شاید ساده اما با دست پخت خودمون رو میخوریم .


تو فرهنگ من به عنوان یه ایرانی همیشه غذا خوردن در کنار خونواده ازرش بالایی داشته و همیشه این ارزش رو خواستم حفظ کنم و برای دلایل روشنی باید برای افراد خونواده کوچیکم با عشق غذا درست کنم و یاد گرفتم که اگه بلد نباشم غذا درست کنم عزیزان من غذاهای سالم و خوشمزه ای نخواهند خورد . هیچ کس از ما دوست نداره غذایی رو بخوره که دوست نداره و مزه خوبی نمیده پس اگه تا حالا از آشپزی کردن بیزار بودید برید تو آشپز خونه تون که من بهش میگم قلب خونه و وقت بزارید و با ادویه جات و سبزیجات معطر با عشق بازی کنید ، مخلوط کنید اون هارو با انواع گوشت ، خمیر، برنج و سبزیجات و یاد بگیرید با آزمایش و خطا که چطور اونهارو به درستی استفاده کنید و نتیجش این میشه که خودتون و عزیزانتون غذاهای سالم و خوشمزه ای میخورید که با چاشنی عشق مخلوط شده.


یادتون نره از هنر کیک پزی و درست کردن دسر بی بهره نباشد چون پخت کیک ، نون و درست کردن دسر حس خیلی خوبی به شما میده حس شادابی، اعتماد به نفس و آرامشی که مخلوط شده با بوی وانیل و دارچین.


غذا بخش بزرگی از زندگی ما رو در بر میگیره پس با عشق غذا بپزید برای عزیزانتون و دوستانتون.

نوشته شده در Thu 13 Feb 2014ساعت 6:29 توسط | |







تولدم بود و دلم میخواست کیکی رو بپزم که بیشترین لذت رو تو خوردنش به من بده چون تولد خوده من بود و خودم باید میدیدم چه چیزی رو بیشتر از همه دوست دارم اولین گزینه کیک شکلاتی بود واسه من، منتها این مدت خیلی کیک شکلاتی خورده بودم ترجیح دادم کیک کاراملی بپزم چون بعد شکلات هیچ چیز لذت بخش تر از طعم کارامل واسه من نیست واسه همین دلم میخواست کیکی رو بپزم که واقعا بینظیر باشه واسم و موقع خوردنش بگم ای ول ژولیت دست مریزاد چه کردی و این همون کیکی شد که میخواستم.


نکات :

۱.این کیک برای ۱۲ نفر تا ۱۴ نفر کافیه و از اونجایی که کارامل داره باید برش های خیلی بزرگی رو برای سرو نزد. ترجیحا بهتره با چای سرو بشه تا شیرینی کیک با طعم چای بدون شکر متعادل بشه و بهتره که با نسکافه خورده نشه چون نسکافه خودش شیرینه .


۲. این کیک رو من تو قالب متوسط پختم و اگه قالبتون هر چی کوچکتر و گود تر باشه مدت پخت طولانیتر میشه.


۳.من تو این کیک از کرم پنیر ماسکراپونه استفاده کردم همون پنیری که تو تیرامیسو استفاده میشه منتها شما میتونید از پنیر خامه ای و یا بجاش از خامه فرم داده شده استفاده کنید.


۴. شما میتونید از کارامل آماده هم استفاده کنید منتها کیفیت کاراملی که خودتون درست کنید قطعا بهتره.


٥. تو این رسپی از آرد کیک استفاده شده و در صورتی که آرد کیک ندارید میتونید تو هر پیمانه آرد ١ قاشق غذاخوری آرد ازش جدا کنید و بجاش ١ قاشق غذاخوری نشاسته گندم پودر شده اضافه کنید و سپس الک کنید تا با هم خوب مخلوط بشند.


مواد لازم برای کیک :

کره هم دمای اتاق ١٦ قاشق غذاخوری و یا ٢٢٥ گرم و یا ١ پیمانه


آرد کیک ٣ و ١/٤ پیمانه ( در صورتی که آرد کیک ندارید من جایگزنش رو در قسمت نکات این کیک توضیح دادم ) همدمای اتاق 


بکینگ پودر ١ قاشق غذا خوری


نمک ١/٢ قاشق چای خوری


شکر ٢ و ١/٢ پیمانه


وانیل ١ قاشق چای خوری


تخم مرغ ٤ عدد همدمای اتاق


شیر ۱ و ۱/۴ پیمانه همدمای اتاق



مواد لازم برای کرم کارامل :


کره هم دمای اتاق ١٦ قاشق غذاخوری و یا ٢٢٥ گرم و یا ١ پیمانه


شکر ۳ پیمانه و نصفی


خامه معمولی ۱ پیمانه


خامه فرم داده شده ۲ پیمانه


پنیر ماسکراپونه یا پنیر خامه ای ۱ و نیم پیمانه ( در صورتی که از این دو نوع پنیر نمیخواهید استفاده کنید میتونید بجاش ۱ پیمانه خامه فرم گرفته شده استفاده کنید اما ترجیحا برای این که طعم اصیل کیک حفظ بشه بهتره که از پنیر ماسکراپونه استفاده کنید.)

وانیل ۱ قاشق چای خوری






اول از همه طبق معمول فر رو روشن میکنیم با درجه حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سانتیگراد.


قالبتون رو گریس کاری کنید با کره و سپس آرد بپاشید. میتونید از دو تا قالب ۹ اینچی هم استفاده کنید یا هم از ۱ قالب متوسط .


آرد و بکینگ پودر و نمک رو با هم الک کنید تا همه مواد یه دست بشه و بزارید کنار.


کره و شکر رو با همدیگه هم میزنیم تا زمانی که کره سبک بشه و رنگش یه مقدار روشن بشه، در حدود ۳ تا ۵ دقیقه با همزن برقی یا غذا ساز هم بزنید.


وانیل رو هم اضافه میکنیم.


تخم مرغ هارو دونه دونه با فاصله زمانی ۱ دقیقه اضافه میکنیم، یعنی ۱ دقیقه هم میزنید بعد تخم مرغ بعدی رو اضافه میکنید تا زمانی که ۴ تا تخم مرغ رو کاملا مخلوط این مایع کیک کنید.


خوب الان وقته اینه که آرد و شیر رو تو ۳ مرحله اضافه کنیم. فقط دقت داشته باشد که مرحله آخر آرد باشه. تو این مرحله با اضافه کردن شیر یا آرد فقط در حد چند ثانیه هم میزنیم تا مواد مخلوط بشند و نباید زیاد هم بزنیم چون بکینگ پودر وارد ملات ما شده و اگه زیاد هم زده بشه اثر معکوس میزاره و کیکی مثل یه تیکه سنگ خواهیم داشت این قانون واسه تقریبا همه کیکها صدق میکنه پس همیشه این مورد رو از یادتون نره.


خوب شیر و آرد رو هم مخلوط کردیم با بقیه مواد کیک ومیریزیم تو قالبمون.


کیک رو میزاریم تو فرداغ . اگه از یه قالب بزرگ و یا متوسط استفاده کردید کیکتون تو مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه میپزه هر چند از دقیقه ۴۰ یه سر بزنید به کیکتون و با فرو کردن چوب کبریت ببینید که کیک پخته یا نه . اگه از دو تا قالب کوچیک استفاده کردید مدت زمان پخت کمتره و بین ۳۰ تا ۳۵ دقیقست.

وقتی کیک پخت به مدت ۱۵ دقیقه هیچ سعی نکنید که بخواهید از تو قالب درش بیارید. بعده ۱۵ دقیقه کیک رو از تو قالب در بیارید و بزارید تا کاملا خنک بشه.


خوب کیک ما آمادست و میریم سراغ کارامل این کیک .



درست کردن کرم کارامل

چون با موبایلم عکس گرفتم کیفیت عکس ها پایینه.



برای درست کردن کارامل تو یه قابلمه یا ماهیتابه شکر رو میریزیم و با شعله متوسط به مدت ۱ تا ۲ دقیقه میزاریم که داغ بشه و وقتی دیدیم که شکر کم کم داره آب میشه هم میزنیم همش تا شکر نسوزه وقتی شکر آب شد و رنگش مایل به کرم قهوه ای شد خامه معمولی رو اضافه میکنیم و هم میزنیم تا کمی با هم مخلوط بشند. تو این مرحله کارامل سفت میشه و به قولی میبنده و مثل شکرک میشه .






شما کره رو هم اضافه کنید او همچنان هم بزنید تا زمانی که دوباره یه مایع غلیظ و یه دستی رو داشته باشد که کاملا شکر توش حال شده باشه.


وقتی دیدید که کاملا همه مواد یه دست شده زیر اجاق گاز رو خاموش کنید و بزارید تا کارامل سرد بشه. هر چی بیشتر سرد بشه کارامل ما غلیظ تر میشه.







خوب مرحله بعد درست کردن کرم ماست.


در صورتی که از پنیر ماسکراپونه یا پنیر خامه ای استفاده میکنید باید این مرحله رو انجام بدید .

پنیر ماسکراپونه یا پنیر خامه ای رو با ۲ قاشق غذاخوری شکر ( این ۲ قاشق رو تو مواد لازم نداده بودم پس شما اینجا اضافه کنید.) و ۲ تا ۳ قاشق خامه معمولی هم میزنیم به مدت ۲ دقیقه با همزن برقی . وانیل رو اضافه میکنیم.




از کاراملی که کاملا سرد شده ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری به این کرم اضافه کنید و یه کوچولو دیگه هم بزنید تا کرم مایع دست بشه.


در صورتی که دوست دارید میتونید مقدار کارامل بیشتری بریزید.





۲پیمانه خامه فرم داده شده ای رو که قبلا آماده کردید رو اضافه میکنید و هم میزنید به مدت ۱ دقیقه تا خوب با پنیر ما قاطی بشه. سعی کنید که خامه فرم داده شده رو با شکر کمتری آماده کنید چون کاراملی که اضافه کردیم خودش شیرینی میده به این کرم ما.





خوب کرم ما آمادست میزاریم تو یخچال تا سرد بمونه .


در صورتی که فقط از خامه فرم داده شده میخواهید استفاده کنید و ازپنیر استفاده نمیکنید این مراحل رو انجام بدید.

باید خامه رو با شکر کمتری ترجیحا درست کنید و وقتی خامه کم کم داره فرم میگیره وانیل ۱ قاشق چای خوری و و کارامل به مقدار ۳ تا ۴ قاشق رو اضافه کنید و یه کوچولو هم بزنید تا کارامل کاملا با خامه یه دست بشه.



مرحله بعد روکش دادن کیک

کیکی که کاملا سرد شده رو از وسط برش میزنیم تا به دو قسمت مساوی تقسیم بشه ومقداری کارامل به مقدار ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری میریزیم روی سطح کیک و سپس از کرم پنیر ماسکراپونه که درست کردیم میریزیم و کاملا هم سطح میکنیم .


در صورتی که از کرم ماسکراپونه یا پنیر خامه ای استفاده نکردید تو این مرحله شما باید خامه کاراملی که قبلا درست کردید رو اضافه کنید و پخش کنید رو سطح کیک .


برش دیگه کیک رو میزارید و اطرف و روی کیک رو با کرم پنیر یا خامه کاراملی بپوشونید. حساسیت زیادی بخرج ندید که همه جا صاف بشه چون این کرم نرمتر از بقیه کرمهاست و کارامل در نهایت روش میریزید که تقریبا کل سطح کیک رو میگیره و این کرم زیره کارامل پوشیده میشه.


من در نهایت زمانی که کارامل رو ریختم روی کیک تا کاملا سطح کیک و اطرف کیک رو بگیره با یه چوب کبریت از واسط کیک به اطرف کیک خط صاف انداختم تا روی کیک من طرح زیبایی داشته باشه و در عین حال هم نیاز به تزیین نداشته باشه. چون کارامل سفته نقش میبنده روی اون و شما حتما از من با سلیقه تر هستید و میتونید از خلاقیتتون بیشتر استفاده کنید.


بزارید کیک رو تو یخچال واسه ۲ تا ۳ ساعت تا کاملا سرد بشه .


کیک ما آمادست با یه لیوان چای نوش جان کنید.



اینم کیک کاراملی شف کوچولوی من تو قالبی که اندازه کف دسته.







پینوشت:


ایمان دارم که خدا یکی از بهترین موهبت هایی که به من تو زندگیم داده وجود شماهاست که به عشق شما مینویسم , تک تکتون رو دوست دارم و بی نهایت ممنونم بابت تبریکاتاتون واسه تولدم.


نوشته شده در Thu 13 Feb 2014ساعت 6:28 توسط | |